Java en Bali - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Yvonne Bos - WaarBenJij.nu Java en Bali - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Yvonne Bos - WaarBenJij.nu

Java en Bali

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

13 Augustus 2014 | Indonesië, Lovina

hallo allemaal, eindelijk een hotel met een redelijke wifi verbinding zodat ik wat op de site kan plaatsen.
Via Java zijn we vandaag in Bali aangekomen.
In Java zijn we gestart in Yokyakarta, een ontzettend drukke stad. Auto's en scooters rijden links en rechts langs elkaar heen.
We hebben een fietstocht gemaakt naar de Borobudur, erg mooi, door velden en kleine dorpjes, met als einddoel de Borobudur. Een prachtige tempel.
De volgende zijn we doorgereden naar Bromo, waar we naar de zonsopgang zijn geweest. Het was alleen zo ontzettend bewolkt dat er geen mooie zonsopgang te zien was, helaas,
Frans is nog wel 250 trappen opgelopen (tot de trappen op de rug van een paardje) om vanaf de Bromo foto's te maken.
Na Bromo zijn we naar Ketapang gegaan, onderweg hebben we een prachtige plantage bezocht. Daar werd van alles verbouwd, koffiebonen, peper, kruidnagelen, rubber, vanille, rijst, cacao.
Gisteren hadden we een vrije dag en heeft onze chauffeur Mito, die al bij ons is vanaf Yokyakarta, ons naar een haven gebracht met schitterend versierde en gekleurde vissersboten.
Vanmorgen zijn we om 8.00 naar de boot gereden om de overtocht naar Bali te maken. Mito heeft ons naar ons hotel in Lovina gebracht waar we morgenochtend om 5.45 uur vertrekken voor een dolfijnen excursie. Daarna blijven we nog een dag hier en gaan we door naar Ubud.

Tot nu toe is het weer prachtig, de temperatuur valt erg mee. We hebben 2 kleine regenbuien gehad.
Het tijdverschil is inmiddels 6 uur. Na Java kwam er in Bali weer 1 uur bij.

groetjes,
Frans en Yvonne

• 14 Augustus 2014 - 10:49

Marjolein:

Hoi Papa en Mama,

Klinkt super! Geniet er maar lekker van.. Nog 2 dagen en dan mogen wij ook aan onze vakantie beginnen!

Groetjes Leon en Marjolein

• 23 Augustus 2014 - 19:18